Variadag

2 oktober 2017 - George Town, Maleisië

We worden wakker omdat iemand zijn bad vol laat lopen, zo rond 7.30. Goeie tijd wel om wakker te worden, dus luifels van de kamer open. Blijkt dat het geluid dat we horen niet van de buren afkomstig is, maar van de knalharde regen! Dat maakt meteen dat we minder haast hebben en uiteindelijk pas rond 9.30 aan het ontbijt zitten. De regen is dan inmiddels praktisch voorbij.

We besluiten te gaan shoppen in een van de nieuwste malls van George Town. Eigenlijk is de wandeling ernaar toe nog het leukste, de mall is armoedig en valt erg tegen. Niets van gading gevonden, niets gekocht.

Weer buiten blijkt dat het weer werkelijk is opgeknapt en we besluiten een trip naar Penang Hill te maken, die staat al dagen op de planning. Je schijnt er fantastisch uitzicht over de stad te hebben. Zo'n 850 meter omhoog met een treintje à la Verbier. Boven gekomen doet het geheel ons aan als een erg commerciële, onplezierige bende. Maar, het uitzicht is inderdaad heel mooi... na ruim een uur rondgekeken te hebben vinden we het wel weer welletjes. Rest van de middag luieren op balkon. Daarna borrelen en eten.

Morgen gaan we verkassen. We hebben besloten op het eiland te blijven tot zondag, maar hebben wel een hotel aan het strand geboekt. Er komen dus lekker een paar luie dagen aan!

1. Henk:
    2 oktober 2017
    Dat shoe rack is wel iets voor de 40 paar schoenen van Ien, maar wel lastig voor de overbagage!
  2. E. Braal:
    2 oktober 2017
    "Niets van gading gevonden, niets gekocht." Dit is al de 2e keer deze reis, dat ik dat lees. Moeten we ons ernstig zorgen gaan maken over een paar, dat op vakantie niets koopt?
  3. Paul:
    2 oktober 2017
    Ik lees het als een negatief reisadvies. Wel jammer overigens, want mocht het shoe rack toch in de handbagage mee komen, is er plek voor 40 paar extra!