Italie 2018, de eerste dag

14 juni 2018 - Veroli, Italië

We zijn lekker (te) vroeg op Eindhoven Airport omdat we onderweg geen file hebben. Weggebracht door een collega van Ien, want haar auto is niet op tijd van een beurt klaar. De garage gaat nu ervoor zorgen dat haar auto klaarstaat op de luchthaven als we terugkomen. Dat is nog eens service. Enfin, kennis gemaakt met veel leuke collega's van Ien op de luchthaven, hadden we nu alle tijd  voor. Goede vlucht maar met een voor de oren zeer pijnlijke daling. Dat kan beter, Ryan Air piloot!

Huurauto opgepikt, discussie met juf daar over al dan niet afsluiten van extra verzekering. We hebben een gloednieuwe zwarte Fiat Panda met 1 km op de teller.

Op naar Veroli, zo'n 100 km oostwaarts. Zonder Tom Tom want daar rekenen ze €300 voor. Idioten. Ik heb mijn eigen Tom Tom, in de volksmond Ien genoemd. En die is veel duurder, maar ik mag er gebruik van maken 😎. We hebben goede kaarten bij ons, dus het lukt heel goed om ons stekkie te vinden. Mooie route door het binnenland. Weer effe wennen aan die maffe Italiaanse rijstijl.

Hele leuke Agriturismo, niet luxe maar wel comfortabel en schoon. En ze kunnen ook nog eens lekker koken.

Morgen bekijken we of we hier nog een dagje blijven of dat we de tocht al voortzetten. Nu van snurkestein.

1. Mieke:
    14 juni 2018
    Een fiat panda is zeer betrouwbaar en na een paar dagen hebben jullie je aan die italiaanse rijstel aangepast.maar passen die lange poten wel in de fiat?
  2. Hans:
    14 juni 2018
    Ik zit op de achterbank te sturen 😁