Malakka nader verkend

27 september 2017 - Melaka, Maleisië

We staan vanochtend vroeg op, dat betekent dat we voor het eerst deze vakantie de wekker hebben gezet. We willen namelijk de hitte een beetje voor zijn en meer van Malakka zien zonder dat het transpiratievocht tappelings van ons afloopt...

Een kleine kink in de kabel is dat de kassier van het gezelschap, ik dus, niet goed heeft opgelet hetgeen betekent dat we omgerekend nog €4 in de knip hebben. En hoewel Maleisië spotgoedkoop is, voelt zo weinig geld op zak hebben niet goed. Aangezien we nog moeten ontbijten, ergens downtown Malakka, is het dus zaak om voor alles eerst even flappen te tappen. Blijkt dat wij wel matineus zijn, maar de Maleisiër niet. Banken zijn nog dicht om 09.00 en hebben geen ATM aan de buitengevel. Nou zijn de meeste ontbijttentjes ook nog dicht, dus we kunnen niet eens haast maken. Uiteindelijk heb ik in een shopping mall een half uur later geld gepind. Ien was op het centrale plein blijven wachten. Blijkt dat zij als een ware filmster een rij wachtende Chinezen voor zich had die allen, een voor een, met haar op de foto wilden. Hilarisch! Kan haar ook nooit een kwartiertje alleen laten!

We nuttigen een Europees ontbijtje in het eerste open zaakje dat we tegen komen en uiteindelijk kunnen we dan zo rond 10.15 aan onze verkenning beginnen. Het is inmiddels 29°...

Malakka is boeiend, erg toeristisch en blijkbaar (alleen) in het weekend zeer bruisend. We zijn niet zo rouwig dat we dat niet meemaken, want uit de verhalen begrijpen we dat het dan aanschuiven in de mensenmassa is... In twee uur tijd doorkruisen we het meest interessante gebied. Daarna effe lunchen, weer in zo'n onooglijk tentje. Beetje rijst met spek en kip, lekker hoor.

Siësta, plonsje (Ien), massage (Hans). Begin van de avond de beroemde riviercruise gedaan. Valt erg tegen, halverwege uitgestapt en kroeg in. Daarna eten, weer bij onze Indiër omdat bij het restaurant van onze eerste keuze een rij wachtende mensen stond. No spicy is nog steeds verdomd heet, ook als je gewoon met je vingers eet...

Morgen gaan we Malakka verlaten. We gaan naar Georgetown op het eiland Penang, aan de Noordwest kust van Maleisië. Behoorlijke reis, 7 uur met de bus die morgenochtend om 09.00 vertrekt. Er was wel een vlucht mogelijk, met Marinda Air... Tsja, uiteindelijk zal het van deur tot deur niet eens zoveel schelen!

1. E. Braal:
    27 september 2017
    Op foto 5511 ligt op het bananenblad een onooglijk gijsgeelgroen prutje. Wat was dat?
    Haha, die Ien, onze filmster. Je torende zeker boven die Chinezen uit?
  2. Paul:
    27 september 2017
    Wat een fijne verhalen! Krijg er wel steeds dorst van. En zin in dat eten. Ja, ja, mijn zus fotomodel! Verbaast me niets.
  3. Hans:
    Hoi Eric,
    Dat prutje is groente met wat kokos. Een beetje droog, maar wel lekker en een mooie tegenhanger in het hete geweld!
  4. Rutger A . Braal:
    28 september 2017
    wederom een leuk verhaal en mooie fotos. Veelplezier nog en Hans leverde Ien"s chinese flirst6m nog wat op (om de kas te spekken?)
  5. Hans:
    Nee, helaas niet. Volgende keer een rood jurkje proberen 😁