Op weg naar Scanno

14 juni 2018 - Scanno, Italië

Na een nogal luidruchtige nacht, er logeert ook een grote groep studenten in de Agriturismo, besluiten we toch te vertrekken. Eerst een heerlijk ontbijt. Zouden we in NL nooit doen, maar alleen met zoete taartjes, cakes en koekjes. Lekker man!
Dan even de kaart erbij, we besluiten richting Scanno te rijden, een kleine 200 kilometer richting Noordoosten. Midden in het Parco Nationale d'Abruzzo. Het is echt berggebied, we rijden twee passen. Al met al weer een hele mooie tocht waar we bijna zes uur over doen. Scanno ligt op 1050 meter en het is hier maar 17°.
Dit keer echt op de bonnefooi boeken we pas in het plaatsje zelf, midden in de oude binnenstad, een kamer in B&B Il Palazzo. Geweldige stek.
Voor de Tuoro gangers, drie keer raden waar we dadelijk gaan dineren: juist, in Il Vecchio Mulino, 50 meter verderop in het straatje. We zijn benieuwd, de menukaart zag er in het voorbijlopen veelbelovend uit.
19.15 is te vroeg, daar komen we weer achter als we gedurende ons hele diner de enige gasten zijn. Maar ja, een uur later was ook te vroeg geweest want toen we vertrokken zat er nog steeds bijna niemand. Of we zijn gewoon heel vroeg in het seizoen. Hoe het ook zij, we hebben lekker gegeten!
Morgenochtend langs het VVV, kijken of er mooie wandelroutes voorhanden zijn! Dat zou betekenen dat we hier nog wat langer blijven!

1. Mamenpap:
    14 juni 2018
    heerlijke van jullie grt
  2. Paul:
    15 juni 2018
    Dat is grappig, Il Vechio Mulino! Leuk om via jullie verhalen en foto's mee te reizen. Hopelijk kunnen we met Daniël ook ooit eens naar Italië, want ik krijg er gelijk zin in. Trouwens echt bergachtig.
  3. Mieke:
    15 juni 2018
    hmmm dat ontbijtje trekt mij wel.....