De allerlaatste vakantiedag

12 oktober 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

En toen was het ineens de laatste dag van onze vakantie in Maleisië. Enerzijds is de tijd voorbij gevlogen, anderzijds hebben we het gevoel al heel erg lang weg te zijn. Hoe het ook zij, we vinden het allebei fijn om weer huiswaarts te gaan. Hebben een hoop leuke dingen meegemaakt en gezien. Vragen ons af hoe je het dag in dag uit in dit klimaat kan volhouden. De temperatuur is nog niet het ergste, maar de luchtvochtigheid maakt het zwaar...

Anyway, omdat we vanavond onze tijd 23.20 vliegen hebben we geregeld dat we pas om 19.00 uur hoeven uit te checken, zodat we optimaal en tot het einde van het appartement gebruik kunnen maken. En dat betekent dat we ook nog een volwaardige vakantiedag hebben.

Little India in KL stond nog op het programma, dus daar zijn we vanochtend geweest. Net zo rommelig als in Singapore, maar het lijkt wel wat schoner, in ieder geval stinkt het niet op straat. We hebben een kledingstukje gekocht voor de baby van een van de collega's van Ien. Leuk hoor.

Vanmiddag gaan we weer in de relaxstand en  treffen we de voorbereidingen voor de reis terug, die begint met de monorail naar KL Sentral en van daaruit de KLIA express naar KLIA (KL International Airport).

Inmiddels zijn we een paar uur verder en op het vliegveld. De monorail hebben we toch maar ingeruild voor een taxi omdat het behoorlijk regende, naar het monorail station lopen had een behoorlijk nat pak en vooral natte koffers opgeleverd. We moesten nog een uur wachten voordat we de koffers konden droppen, maar nu zitten we dan uiteindelijk in de kroeg te wachten op de vlucht.

Dit is het laatste verhaaltje van een weer fantastische vakantie. Maleisië is in vergelijking met Vietnam en Cambodja behoorlijk westers en de invloed van de Engelse overheersing is nog duidelijk merkbaar. Dat op zich maakt het wat minder aantrekkelijk. Daar staat tegenover dat het eten zo geweldig gevarieerd, lekker en spotgoedkoop is, dat dit alleen al een verblijf hier voor ons uitermate aangenaam maakt. Ook de manier van reizen, inclusief het zelf op het laatste moment kunnen beslissen wat de volgende etappe wordt, is ons uitstekend bevallen en maakt het geheel veel avontuurlijker. Kortom, we hebben genoten! Dank ook voor alle commentaren die we met veel plezier hebben gelezen!

Jut en Jul op het vliegveld

1. Mieke:
    12 oktober 2017
    Goede terugreis ! En fijn dat jullie hebben genoten.
    Leuk dat wij zo mee konden kijken.
  2. Eric:
    12 oktober 2017
    Donderdagavond 23.07 uur. Terwijl jullie boven Afghanistan vliegen (o jee), gaan wij naar bed. Nog een goede reis, de laatste ongeveer 7 uur.
    Inderdaad mooie vakantie, zal wel weer even wennen zijn straks. Groeten, Eric en Rainer