Stadswandeling: vijf culturen op twee voeten

1 oktober 2017 - George Town, Maleisië

Gewapend met paraplu tegen de zon beginnen we de wandeling vanuit het hotel. We beginnen in het Noorden met prachtige gebouwen uit de tijd van de Engelse overheersing. Vervolgens lopen we via Little India, zien we mooie gebouwen uit de Maleisische en Baba-Nonya cultuur en eindigen we bij de indrukwekkende Kongsi gebouwen. Die kongsi's waren geheime genootschappen die door de Chinezen werden gesticht om familieleden en bekenden wegwijs te maken in Penang en George Town. Zeer tot ongenoegen van de Engelsen die hun gezag aangetast zagen. Maar nu leven al die culturen gewoon naast elkaar: van hysterische Bollywood muziek tot de oproep tot gebed van de muezzin. Mooie wandeling, met ook fantastische muurkunst. Lekker warm, dus vanmiddag niets gedaan. Vanavond weer heerlijk gegeten bij de Chinees! Wij kunnen hier goed wennen! O ja en de carrière van ons als fotomodel heeft weer wat mooie plaatjes opgeleverd. Deze keer wilden 3 behoofddoekte meisjes met ons allebei op de foto. Waarom? Geen antwoord gekregen op onze vraag.

1. Rutger A . Braal:
    1 oktober 2017
    leuk weer en wat die vlindertuin betreft, inderdaad was Jos op het lijf geschreven. Meer dan iedere dag rijst uit een pisangblad. Maar dat typische Malaysia van die laatste fotos, daar had hij er zeker ook graag een serie van gemaakt. Groetjes Pappa/Anna Maria
  2. Paul:
    7 oktober 2017
    Papa gebruikt dat woord weleens: kongsi. Nooit geweten dat dat hier/daar vandaan kwam. Leuk om dat op deze manier van jullie te leren!