Maandag en dinsdag

26 juni 2018 - Atri, Italië

Maandag ontbijten we lekker buiten en gaan daarna naar de markt in Atri. Zo'n markt draait om praten, zien en gezien worden, nog meer praten, grote gebaren en o ja....boodschappen doen! Heerlijk om daar even bij te kunnen zijn. Maar het aanbod is veel beperkter dan wij kennen uit Umbrië. Hoe dan ook, het blijft leuk, missie geslaagd. In de middag kijken we rond in een outlet en vervolgens is het lekker niets doen. En wat kan deze dame koken zeg! Nu al twee keer verrukkelijk gegeten......alles zelf gemaakt. Heerlijke pasta's, lekkere voorgerechten, prima vlees en zelfs lekker veel groente! Overdag proberen we maar weinig te eten, dan blijft er ruimte voor het diner. Vandaag, dinsdag, zijn we naar Civitello del Tronto gereden, een enorme burcht en oud stadje erbij, tegen de rotsen geplakt. Mooi! We raken zelfs gewend aan de wegen die op een groot gedeelte wel een poffertjespan lijken. Vermoeiend rijden, maar het uitzicht maakt veel goed. Na een stukje pizza (uit de hand, bij de auto) rijden we verder naar Ascoli Piceno. Daar zijn we jaren geleden al eens geweest. Het blijft mooi, het is wel stil omdat alle winkels tussen 13-15 uur dicht zijn. Maar we hebben lekker rondgeslenterd. Als beloning een heerlijke ijs op een mooi terras. Zo blijft het dagbudget in ere:).
Morgen alweer de laatste dag, we hebben zin in de rit naar Rome. We hebben een leuke B&B geboekt, dichtbij het vliegveld. Maar eerst lekker eten&slapen!

1. Mamenpap:
    26 juni 2018
    wij zijn er gewoon bij geweest.
  2. E. Braal:
    27 juni 2018
    Lekker, zo'n mooi stadje zonder mensen en in ieder geval zonder kakelende toeristen.
  3. Hans:
    27 juni 2018
    Ja, het typische is dat die er wel zijn, maar alleen aan het begin. Ze lopen hooguit 200 meter naar het eerste barretje. Ien en en ik proberen altijd zo'n dorpje helemaal te doorkruisen...
  4. Eric:
    27 juni 2018
    Maar ja, stokt dat voor Ien bij het tweede barretje?
  5. Paul:
    27 juni 2018
    Morgen de laatste dag? Ik wil nog niet naar huis!