Hoog tijd voor een nieuw verhaaltje

22 juni 2018 - Atri, Italië

Zo, we zijn drie dagen en een hoop kilometers verder. Plotseling zijn we het gebied waar we tot nu toe verbleven wel zat. Het berggebied rond L'Aquila maakt uiteindelijk een mistroostige indruk. We hebben zoveel dorpen gezien die letterlijk verlaten zijn, de wegen zijn kapot, de bewegwijzering is er (soms) wel, maar vaak overwoekerd door struiken of zodanig verweerd dat het onleesbaar is geworden.
Daarnaast is het gebied helemaal niet toeristisch en daarmee ontbreekt de gezelligheid: veel restaurants en barretjes zijn gesloten.

Dus vandaag echt richting de Adriatische kust, zo'n 150 km naar het oosten. We zijn in Atri beland. Wederom een mooie Agriturismo gevonden. Vanmiddag een beetje gelezen op de patio met fantastisch uitzicht. We kunnen de zee op zo'n 15 kilometer afstand zien. Nu nog wat stabieler weer... op het moment dat ik dit stukje schrijf dondert het enorm en komt de regen met bakken uit de lucht (en onder de drempel van de deur van onze kamer door). Komt ook weer goed!
En voor vanavond hebben we al een restaurantje op het oog, dus...

1. Eric:
    22 juni 2018
    Zijn de eerste 2 foto's echt uit Italië of Noord-Holland? 😳
  2. Hans:
    22 juni 2018
    Tsja, daar lijkt het wel op hè. Alleen is het daar op dat moment wel 30 graden... En zulke slechte wegen hebben ze zelfs in Noord-Holland niet 🤓
  3. E. Braal:
    23 juni 2018
    Oe, leuke pinda voor de Panda ...