Autowandelen

19 juni 2018 - L'Aquila, Italië

Jongens wat een fijne dag vandaag. Nu zijn ze dat allemaal, maar deze is wel een toppertje hoor. Het wordt volgens Meteo Italia de mooiste dag tijdens onze vakantie tot nu toe. En dus schijnt de zon al vroeg en volgens afspraak uitbundig. We kunnen ons plan uitvoeren om een flinke wandeling te maken over de hoogvlakte, aan de voet van de hoogste berg alhier, Gran Sasso.

We besluiten met de auto naar boven te gaan, in plaats van het alternatief: een gondelbaan. Het is een prachtige rit, door een zeer indrukwekkend landschap. Hoe hoger we komen, hoe meer bewolkt het wordt en hoe harder het gaat waaien... Regen? Shit, een klein beetje maar, maar toch. De temperatuurmeter in de auto loopt gestaag omlaag, van ruim 25 ° naar uiteindelijk een graad of 8.... We zijn dan aan de top, welke het decor van de Giro D'Italia van dit jaar in etappe 9 is geweest. Het stormt en we lopen in de wolken (letterlijk en figuurlijk, want dit is zó gaaf). Zie filmpje!

Maar Wandelen? No way. We hebben fleecetruien en regenjassen aan, maar het is ons te koud om langdurig te wandelen. Dus besluiten we langzaam met de auto weer af te dalen. Talloze keren gestopt, om te kijken, foto's te maken, de wind door de haren te laten waaien... Autowandelen dus. Lekker hoor.

Tweede helft van de middag wat geshopt. En tevens besloten weer te verkassen naar een lager en iets meer in het noorden gelegen gebied. Niet veel noordelijker, maar waarschijnlijk wel iets weerstabieler. Het wordt tijd voor het Italië dat we kennen: stadje, pleintje, marktje, zon...... De weersvoorspelling voor morgen is ronduit ongunstig, dus we gaan afwachten wat het wordt. In ieder geval hebben we voor twee dagen een hele leuke Agriturismo geboekt!

Nu eerst maar eens een hapje eten!

1. Eric:
    19 juni 2018
    Pffft, nou morgen wordt het hier ook niet alles hoor, tot 25 graden C.