Koeltas met citroenen

18 juni 2018 - L'Aquila, Italië

Tja, die koeltas. Die reist al mee sinds de aankoop ervan bij Kruidvat Eindhoven en blijkt eenmaal in gebruik enorm handig. De 0 bieren van Hans, de vino bianco van Ien, servetten, water, worst, kortom heel praktisch. Dus toen wij rond het middaguur arriveerden in L'Aquila, pakten we die als eerste uit de auto. Na weer een prachtige rit, waarbij we alle variaties asfalt hebben ervaren: met gaten, golvend, strak als een biljartlaken en de meest uitdagende: de gatenkaas. Maar de tas was leeg, op water, bier en wijn na. Na inchecken zijn we beland bij de buren, die prima kunnen koken. Lunch aan tafel is ook weer eens leuk. Heerlijk gefrituurde courgettebloem met kaas erin, olijven gevuld met gehakt, heerlijk! Vanmiddag naar de stad, waar het na de zware aardbeving van 2009 nog steeds een enorme bouwput is. Corruptie en/of slecht bestuur. Veel panden staan nog in de steigers, straten zijn afgesloten, liggen open, er zijn veel werkzaamheden, je moet moeite doen om de mooie stad te zien. Hans heeft gelukkig plezier om de panda erdoorheen te sturen. De rest van de middag is Hans lekker bezig met een offerte, ik lak 20 nagels, dus we zijn na al dat harde werk lekker uit eten gegaan, weer bij de buren. Heerlijk hoor. Morgen waarschijnlijk aan de wandel.

1. Paul:
    19 juni 2018
    't Is weer een lekkere vakantie: beetje wandelen, beetje eten, beetje drinken! Ik snap alleen de citroenen niet. Zijn dat die uit "knollen voor citroenen"? Of is het een soort, waarvan ik nog niet heb gehoord?