Hop-on-hop-off in de regen

29 september 2017 - George Town, Maleisië

Eerst ontbeten in het hotel, heerlijk vers fruit! We eten meer rijst dan vitamines, dus dat is een goede aanvulling. We wandelen vanaf het hotel naar Chinatown, waar we niet de enige toeristen zijn. Leuk hoor! Ook hier zijn er genoeg hipsters met koffie winkeltjes. We bedanken voor de 'kopi loewak' en nemen een extra sterke, gewone, koffie. En dan heerlijk in de zon op het bovendek van de hop on/hop offbus. Totdat het echt gaat gieten, dan gaan we gauw binnen zitten. We zijn al vaak verkeerd gelopen tijdens deze vakantie. We zijn nu dan ook verbaasd als blijkt dat we zomaar bij de juiste halte uitstappen. Iedereen die op de brommer zit, draagt trouwens hun regenjack achterstevoren. Geen idee waarom. Maar zo'n regenjas hebben we niet bij ons. En het regent nog steeds. De paraplu's liggen in het hotel, dus nadat wij 2 paraplu's gekocht hebben, gaan we weer naar de halal Indiër om heerlijk te lunchen. De middag is voor luie dingen: Hans massage, Ien lezen. 's Avonds weer een andere straat bezocht waar wij erin slaagden in de sufste kroeg van Penang te belanden, gerund door een oud stel van een jaar of 80. Maar een Tiger biertje smaakte er best! In een stalletje lekker rijst met eend gegeten. Gelukkig was Hans zo slim om een halve portie te vragen...Het regent nog steeds. Het zou zo maar kunnen dat ik ook plastic sandalen ga kopen, want de gympies drogen bijna niet. En hoewel die sandalen er niet uitzien, zien jullie dat toch niet😉.