Little India en Marina Sands Bay

23 september 2017 - Singapore, Singapore

Vanochtend hebben wij door Little India lopen slenteren. We zijn plotseling niet meer zo benieuwd naar Big India. Soms hele lekkere geuren, doch de stank overheerst. Verder is het er vies, smal, heel druk en benauwend. Dat het werkelijk drukkend warm is helpt niet echt. Maar al met al toch weer een ervaring die we niet hadden willen missen. We zijn evenwel blij dat we hier uiteindelijk geen hotel hebben geboekt, waar het in eerste instantie op uit leek te draaien. Aangezien ik voor ontbijt een mij zeer onbekende grote kom spicy soep met allerlei vis had gegeten (wel lekker!) en Ien zeer bescheiden aan een tosti had geknaagd, had Ien aan het eind van de ochtend wel behoefte aan iets te eten en ik niet... Het werd een heerlijke wonton soep met koriander en zeewier, zie filmpje! Dat was dan wel weer heel lekker aan Little India.

Met bus en metro terug naar hotel. We hebben een meerdaagsepas gekocht voor het openbaar vervoer en dat maakt dat we als echte Singaporezen (?) door de stad crossen. Op de kamer lekker effe een paar uur niets (nou ja, niet helemaal niets want reis naar en hotel in volgende bestemming geboekt, later meer hierover), daarna douchen en weer de straat op. Op weg naar een van de nieuwste en inmiddels meest bekende landmarks, het Marina Sands Bay hotel. Naar de top floor, 57e verdieping voor een gigantisch mooi uitzicht over de stad en twee dure maar o zo lekkere mocktails. Part of the deal: je mag er van het uitzicht genieten, maar je wordt geacht wel iets te drinken, fair enough...

Omdat we er toch in de omgeving waren weer gegeten bij Sateh by the Bay, dit keer rijst, knoflook scalops en nog iets waarvan ik de naam vergeten ben...

Ongeveer 21.00 terug in hotel, lezen, snurken!

1. Heleen:
    23 september 2017
    klinkt als een boel ervaring...wat een pracht uitzicht, leuk om zo mee te mogen kijken!
  2. Ton:
    We zittenmet zijn vieren An de borrel en eten er kaas bij . Dus vieze luchtjes (van de kazen !!!) hebben wij ook en daardoor voelen we met jullie verbonden. Leuke tijd voor jullie in het verre oosten en we zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen. Groetjes van Eric Rainer Annemarie en mij natuurlijk