Van stad naar strand

3 oktober 2017 - Batu Ferringhi, Maleisië

Vandaag zullen we George Town verlaten. We hebben een hotel geboekt zo'n 20 kilometer verderop, maar in een werkelijk heel andere omgeving, namelijk aan het strand.

Voor het zover is, struinen we nog eenmaal door Chinatown in George Town. We zijn hier elke dag geweest maar zien telkens weer nieuwe dingen. Vandaag ontdekken we weer een paar hele levendige zijstraatjes, met veel handel. Iets voor 12.00 zijn we terug in het hotel, pakken de koffers en nemen een taxi naar Batu Ferringhi.

We hebben weer een werkelijk prachtige kamer met heel erg mooi uitzicht en een prachtig privé teras/balkon/patio.

We komen er zojuist achter dat we in de eerste helft van deze vakantie met veel succes in het dagelijkse leven van de Maleisische mensen zijn ondergedoken. Zijn nauwelijks toeristen tegengekomen, in ieder geval niet in grote mate en al helemaal niet in de restaurants waar wij het liefst verbleven. Dat is hier anders. Strandvolk, aardig wat Engelsen, maar omdat de eetgelegenheden groot zijn, heb je daar totaal geen last van...

We gaan een paar dagen lekker op st(r)andje 0!