Standje 0

4 oktober 2017 - Batu Ferringhi, Maleisië

Omdat we vroeg wakker zijn besluiten we een strandwandeling voorafgaand aan het ontbijt te maken. En zo gebeurt het dat we al rond 07.00 langs de kust van de Straat van Melaka slenteren! Hebben voor de mooiste foto's het 'golden hour' wellicht al gemist, maar het licht is zo prachtig op dit tijdstip. De foto's zijn bijna alle, op de twee van de ondergaande zon na, op dit ochtendtripje genomen. Om een uur of 08.00 zitten we aan het ontbijt, we kunnen kiezen van een buffet dat ik in de meest luxe hotels nog niet eerder gezien heb. Daarna, zoals onszelf beloofd: standje 0! Dat speelt zich in dit geval geheel af aan de rand van en in het zwembad: boekie lezen, af en toe een beetje zwemmen (ja zelfs ik en geheel vrijwillig...), lunchen, nog wat meer lezen... Lekker hoor! Vanavond gaan we weer streetfood in een hele grote openbare ruimte eten, hawker stalletjes genoemd. Langs de randen heel veel eetstalletjes, in het midden genummerde tafels. Je bestelt in het stalletje van jouw gading en ze komen de bestelling aan tafel uitserveren waarna je betaalt. Drank is apart geregeld, dames lopen tussen de tafels door en nemen de bestelling op. Goed systeem, heerlijk eten voor een habbekrats en erg gezellig druk. Zie filmpje.

Morgen nog maar zo'n soort dag!

1. Paul:
    7 oktober 2017
    Wat lijkt me dat een feest om zo je eten uit te kunnen kiezen en op te eten! En lekker op zo’n leeg strand dauwtrappen.